اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

وضعیت فعلی اشتغال گلپایگان را حفظ کنیم

فاطمه عبدلی | دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ب.ظ

فرماندار گلپایگان گفت: اگر بتوانیم وضعیت موجود اشتغال شهرستان را حفظ کنیم شانس آورده‌ایم.

وضعیت فعلی اشتغال گلپایگان را حفظ کنیم
فرماندار گلپایگان گفت: اگر بتوانیم وضعیت موجود اشتغال شهرستان را حفظ کنیم شانس آورده‌ایم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درگلپایگان، حسین فراست امروز (شنبه) در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال همچون سنوات گذشته برای شهرستان‌ها در زمینه اشتغال سهمیه‌ای مشخص کرده‌اند و برای گلپایگان نیز حدود دو هزار و 116 سهمیه اشتغالزایی را تعیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: نوشتن اعداد و رقم بر روی کاغذ آسان است اما آن چیزی که تحقق می‌یابد غیر از مکتوبات است. ما اگر بتوانیم وضعیت موجود شهرستان را حفظ کنیم شانس آورده‌ایم به عنوان نمونه در صنعت شهرستان  که حدود 5 هزار نفر شاغل داریم اگر کارگاه‌هایی که با معضلاتی مواجه هستند حفظ شود و کارگران را بیکار نکنند می‌تواند سهم خوبی برای شهرستان باشد.

فراست در خصوص شرکت توسعه عمران شهرستان افزود: برخی تصور می‌کردند که این شرکت تنها موضوع یک منطقه گردشگری را دنبال می‌کند در صورتی که اهدافش فراتر از این است و امیدواریم روزی خارج از شهرستان پروژه‌هایی را بگیرند و کار کنند.

فرماندار شهرستان اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این شرکت جان بگیرد از مسئولان می‌خواهیم که حمایت کنند و تبلیغات سوئی که می‌شود با منطق جواب بدهند همچنین از ابتدا هم گفتیم که رنگ و لعاب سیاسی به این شرکت نزنید و صرفا کار عمرانی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هیئت‌های خارجی همه به ایران رو آورده‌اند تا سرمایه‌گذاری کنند امیدواریم خودمان هم مقداری خوشبینانه‌تر به این قضیه نگاه کنیم و خیلی احساس دلواپسی نکنیم چرا که هم رئیس جمهور و هم رهبر معظم انقلاب همه اتفاق نظر دارند که این کار انجام شود همچنین هیچ کسی نمی‌خواهد که خدایی ناکرده ما زیر سلطه کسی برویم.

بیکاری یک ناهنجاری اجتماعی است

همچنین رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی گلپایگان بیکاری را یک ناهنجاری اجتماعی دانست و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم بدهند تا معضل بیکاری در جامعه مرتفع شود. 

میثم سلیمانی با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان حدود 12 درصد است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 440 نفر  مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم حدود 15درصد کاهش داشته است اما نسبت به ماه قبل و خرداد ماه افزایش داشتیم که مربوط به شرکت‌های قطعه ساز در واحدهای صنعتی است.

وی افزود: در سال گذشته یک‌هزار و 799فرصت شغلی در گلپایگان پیش‌بینی شد که  93 درصد آن محقق شد.

سلیمانی تصریح کرد:کارگروه اشتغال استان  2هزار و 116 فرصت شغلی در گلپایگان را برای سال جاری  پیش‌بینی کرده است همچنین از ابتدای سال تا‌کنون 12 درصد از مقدار یاد شده فرصت شغلی گلپایگان در سامانه به ثبت رسیده است.

رییس اداره کار و رفاه اجتماعی گلپایگان با بیان اینکه این شهرستان منطقه ممنوعه برای اتباع بیگانه می‌باشد خاطر نشان کرد: به تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان اعلام شده است که بهره‌گیری از اتباع خارجی برای اجرای پروژه‌ها ممنوع است لذا در صورت مشاهده معادل پنج برابر دستمزد روزانه یک کارگر جریمه نقدی می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس