اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

گلپایگان سرزمین لبنیات

فاطمه عبدلی | يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ب.ظ

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: شرکت سهامی زراعی شهرستان گلپایگان یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های سهامی زراعی کشور است.

گلپایگان سرزمین لبنیات

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: شرکت سهامی زراعی شهرستان گلپایگان یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های سهامی زراعی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، عبدالرضا طیاری روز گذشته (دوشنبه) در حاشیه آیین افتتاح 7 پروژه جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت سهامی زراعی شهرستان گلپایگان یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های سهامی زراعی کشور است، همچنین شاهد بهترین مزرعه گندم در همین شرکت هستیم.

وی ادامه داد: کارخانه لبنیات قطره طلایی و دو استخر ذخیره آب که در آینده برای پرورش ماهی از آنها استفاده خواهد شد وابسته به شرکت سهامی زراعی گلپایگان است .

مدیرسازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: علاوه بر طرح‌های ذکر شده پروژه‌های دیگری برای این شرکت در دست اقدام است که سازمان نیز با تمام توان خود از پروژه‌های این شرکت حمایت خواهد کرد و امیدواریم که اشتغالزایی بالایی را به همراه داشته باشد.

طیاری با بیان اینکه گلپایگان سرزمین لبنیات و کشاورزی است، خاطر نشان کرد: گندم‌های کشت شده در مزارع این شرکت تا چندین روز دیگر به سوله‌های گندم تحویل داده خواهد شد که امیدواریم از این طریق بتوانیم بخشی از مشکلات واردات گندم را در این منطقه که خود سهمی در تولید دارند رفع کنیم.

هم‌چنین مدیر عامل شرکت سهامی زراعی شهرستان گلپایگان گفت: بهترین نوع الگوی نظام بهره‌برداری در کشور شرکت سهامی زراعی است که حاصل مدیریت یکپارچه و کارشناسی شده است.
مجید جدیری ادامه داد: مزارع محصولات شرکت سهامی زراعی شهرستان حداقل دو برابر بیشتر از مزارع محصولات کشاورزان دیگر است که به صورت خرده مالکی اداره می‌شود که این امر خود نتیجه یک جا کشتی و مدیریت یکپارچه است.

وی افزود: شرکت سهامی زراعی گلپایگان با حدود 2100 هکتار کشت به صورت پاییزه و بهاره یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان منطقه و کشور به شمار می‌آید، به طوری که سالانه حدود 5 هزار تن تولید غلات، بیش از 25 هزار تن علوفه، روزانه بالغ بر 25 تن شیر، سالی 2هزار تن گوجه فرنگی و 5 هزار تن سیب زمینی وارد چرخه محصولات شهرستان و منطقه می‌شود.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی گلپایگان افزود: این شرکت نیز دارای یک گاوداری 200 راسی و 3هزار راس دام سبک است که به طبع آن گوشت قرمز با کیفیت عالی را از منطقه صادر می‌کنیم، چرا که دام‌ها از مراتع موجود در شرکت تغذیه می‌شوند.

جدیری یادآورشد: سود شرکت سهامی زراعی گلپایگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و سطح کیفی سهامداران و رضایتمندی آنان صد در صد ارتقاءیافته است.

وی خاطر نشان کرد: مشکل کم آبی در کل کشور وجود دارد و در گلپایگان نیز سطح آب‌های زیر زمینی همواره کاهش یافته است، ولی با همت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی توانستیم با اجرای آبیاری تحت فشار بحران کم آب را کنترل کنیم تا جایی که سطح زیر کشتمان نسبت به سال‌های گذشته نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش هم داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی گلپایگان گفت: درصد این هستیم که یک برنامه 10 ساله برای شرکت تدوین نماییم که حتی با تغییر مدیریت شرکت به اهداف خود دست پیدا کند و پیش بینی ما این است که تا دو سال آینده تولید شیر دو برابر شده باشد و سطح زیر کشت را هم با توجه به کمبود منابع آبی کاهش ندهیم.

لینک خبردرایسنا



  • فاطمه عبدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس