اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

دام‌ها گوشتخوار شده‌اند!

فاطمه عبدلی | چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران استان اصفهان گفت: خشکسالی موجب کاهش تولیدات داخلی و افزایش مشکلات دامداران در تهیه نهاده‌ها شده است

دام‌ها گوشتخوار شده‌اند!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران استان اصفهان گفت: خشکسالی موجب کاهش تولیدات داخلی و افزایش مشکلات دامداران در تهیه نهاده‌ها شده است.

قاسم‌علی حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان در گلپایگان، اظهار کرد: در حال حاضر دام‌ها گوشتخوار شده‌اند و دام می‌خورند، یعنی دامدار باید بخشی از دامش را بفروشد و خرج بقیه دام‌ها کند!

وی با بیان اینکه متاسفانه علاوه بر قیمت نامناسب شیر،‌ قیمت گوشت نیز چندان مطلوب نیست و حق‌الزحمه واقعی دامداران بدست نمی‌آید، افزود: اگر دولت بتواند به روش خرید تضمینی یا تأمین نهاده ارزان قیمت، قیمت تمام شده شیر و گوشت را پایین بیاورد، می‌توان آینده بهتری را برای این صنعت متصور شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران استان اصفهان با بیان اینکه آزاد سازی قیمت خرید شیرخام و فروش فرآورده‌های لبنی در صادارات و واردات نیز می‌تواند به بهبود وضعیت دامداران کمک کند، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند تسهیلاتی به صادر کنندگان ارایه و یا تعرفه‌های مشخصی برای ورود محصولات لبنی اتخاذ کند.

حسن‌زاده اضافه کرد: به عنوان مثال برای واردات شیرخشک 40 درصد عوارض گمرکی تعریف شود یا اینکه خرید و فروش به صورت آزاد باشد تا دامدار هم بتواند خوب بخرد و هم خوب بفروشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران استان اصفهان با اشاره به اینکه تصمیمات کلی در این خصوص با دولت است و تصمیمات استانی چندان نتیجه بخش نیست،‌ گفت: اتحادیه دامداران به صورت مکتوب و دسته بندی شده به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، وزارتخانه مربوط و مجمع نمایندگان مطالبات و پیشنهاداتی ارایه کرده است و یکی از پیشنهادها و خواسته‌هایمان خرید تضمینی محصولات لبنی و گوشت بوده که بخشی از آن به صورت ناقص انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک خط اعتباری ارزان قیمت برای حل مشکل نقدینگی‌ دامدارن از پیشنهادات ارایه شده از سوی دامدارن است که متاسفانه راه گشا نبود، ادامه داد: پیشنهادهای دیگر این بود که دولت نهاده ارزان قیمت در اختیار دامداران بگذارد تا قیمت تمام شده پایین بیاید که این اتفاق هم رخ نداد که نشان می‌دهد تصمیمات در این خصوص استانی نیست اما آنچه که وظیفه اتحادیه دامدارن بوده در قالب جمع بندی مشکلات و ارایه پیشنهادها به تمام ارگان‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط و نمایندگان مجلس منعکس شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران استان اصفهان در خصوص تاثیر خشکسالی بر فعالیت دامداران تصریح کرد: اگر خشکسالی نبود بسیاری از نهاده‌های مورد نیاز دامداران در داخل تولید می‌شد اما با وجود خشکسالی، تولیدات داخلی کاهش یافته است و این موجب شده مشکلات دامداران افزایش پیدا کند.

حسن زاده افزود: متاسفانه دامداران به دلیل نبود آب قادر به کشاورزی نیستند در حالی که در گذشته بسیاری از نهاده‌ها توسط خود دامدار تولید می‌شد و خشکسالی موجب وابستگی کامل دامداران شده است.

وی با اشاره به مشکلات دامداران و کارخانه‌های لبنی اظهار کرد:کارخانه‌ها قادر نیستند شیر را با قیمت تمام شده بخرند یا در پرداخت‌ها تأخیر دارند و این امر دامداران را نیز دچار مشکل کرده است.

لینک خبردرایسنا


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس