اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

حفر سه حلقه چاه برای تامین آب شرب گلپایگان

فاطمه عبدلی | چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۰۶ ب.ظ

مدیرامور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: به دنبال این هستیم که 40 درصد از آب شرب روستاها از طریق سد کوچری تأمین شود.

حفر سه حلقه چاه برای تامین آب شرب گلپایگان

مدیرامور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: به دنبال این هستیم که 40 درصد از آب شرب روستاها از طریق سد کوچری تأمین شود.
 
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، عباس رحیمی روزگذشته (سه شنبه) درآخرین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آب و فاضلاب روستایی گلپایگان به هفت هزار و 500 مشترک خدمات رسانی می‌کند و تمام روستاهای شهرستان تحت پوشش این ارگان هستند.

وی ادامه داد: 360 کیلومتر خط انتقال و توزیع آب در قالب هفت مجتمع، آبرسانی روستاها را انجام می‌دهد که تعداد مجتمع‌ها و بزرگی آنان این شهرستان را نسبت به شهرستان‌های دیگر متمایز کرده است.

مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان با اشاره به حفر سه حلقه چاه به منظور تأمین آب نوروز و تابستان سال آینده  شهرستان گفت: این سه حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 295 میلیون تومان حفر شدند و آخرین حلقه آن از این چاه‌ها در روزهای گذشته وارد مدار بهره برداری شد.

رحیمی در رابطه با الگوی مصرف آب افزود: طبق برآورد کارشناسان 47 درصد از مشترکان گلپایگانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، 33 درصد دو برابر الگوی مصرف، از آب استفاده می‌کنند و 20 درصد هم بیش از دو برابر الگو، آب مصرف می‌کنند، لذا از تمام مشترکان می‌خواهیم که نهایت صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشند و از آب شرب تنها برای مصارف شربی استفاده کنند.

وی در رابطه با واحد کنترل کیفیت آب روستایی اضافه کرد: واحد کنترل کیفیت آب روستایی مجهز به یک آزمایشگاه آب شناسی است که تاکنون هزار و 100 مورد نمونه برداری و آزمایش‌های میکروبی، 95 مورد نمونه برداری و انجام آزمایش‌های موردی و... انجام داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان با اشاره به تحقق 74 درصدی اعتبارات آبفار در سال جاری خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون اعتبارات خشکسالی به آب و فاضلاب روستایی استان پرداخت نشده است.

رحیمی با بیان اینکه قیمت آب روستایی یک سوم آب شهری است، اظهار کرد: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب برای آبفار حدود هزار تومان است و آب‌بهایی که مردم پرداخت می‌کنند 100 تومان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تخصیص آب از سد کوچری برای روستاها گفت: تاکنون پیگیر تخصیص 74 لیتر در ثانیه آب هستیم که این میزان 40 درصد تخصیص‌ها، آب مورد نیاز روستاها است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان درخصوص قطعی آب روستاها در سال آینده گفت: با اقداماتی که انجام شده است امیدواریم قطعی آب به حداقل ممکن برسد و به جز یکی دو روستا، روستاهای دیگر با کمبود آب و یا قطعی آن مواجه نشوند، همچنین با تجهیز و راه اندازی یک حلقه چاه، خرید تابلو برق جدید و پمپ متناسب با مقدار آب مورد نیاز مجتمع سعیدآباد شاهد قطعی آب در این مجتمع نیستیم.

لینک خبردرایسنا



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس