اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید


رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی وردپاتکان به دلیل نداشتن تخصص به  یکی از سنگ نگاره‌های غرقاب در هنگام قالب گیری و ساخت مولاژ  آسیب زدند.

رییس میراث فرهنگی شهرستان:
انجمن وردپاتکان به یکی از سنگ نگاره‌های گلپایگان آسیب زده است


رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی وردپاتکان به دلیل نداشتن تخصص به  یکی از سنگ نگاره‌های غرقاب در هنگام قالب گیری و ساخت مولاژ  آسیب زدند.

مهدی نوبخت در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، در خصوص انجمن دوستداران میراث فرهنگی گلپایگان (وردپاتکان) اظهار کرد: در سال 89 با پیگیری‌های میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان انجمن دوستداران میراث فرهنگی وردپاتکان کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در اوایل فعالیت، این انجمن هم سو و هم جهت با میراث بود، اما متاسفانه بعد از مدتی دیگر هم جهت میراث فرهنگی شهرستان گام بر نمی‌داشت و تعداد اعضای آن از پنج نفر به دو نفر رسید. شاید اکنون به صورت صوری اسم افرادی را به عنوان عضو ببرند، اما مورد تائید نیستند.

وی ادامه داد: اگر قرار است منطقه گردشگری کوچری راه اندازی شود نیازی به نظر انجمن دوستداران میراث فرهنگی نیست.

نوبخت گفت: این انجمن مدعی شده است که اداره میراث فرهنگی را وارد شهرستان کرده‌اند در صورتی که این انجمن یک سال پس از تاسیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: طرح شایعاتی مانند اینکه میراث فرهنگی شهرستان فعالیتی ندارد و اقدامی نمی‌کند، تشویش اذهان عمومی است چرا که میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان از پنج سال پیش که در گلپایگان تاسیس شد تا به امروز تنها 500 میلیون تومان اعتبار داشته که شاید این مبلغ تنها بودجه یک ماه برخی از ادارات باشد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی وردپاتکان در المان شهری، طراحی بروشور و دیزاین فضای سبز شرکت کرده‌اند و شاید در آینده بخواهند در بحث‌های پزشکی و پیراپزشکی هم ورود پیدا کنند! در حالیکه هر مجموعه‌ای باید در حوزه کاری خود فعالیت کند. آنها با نام حقیقی وارد کارهای دیگر نمی‌شوند و با نام میراث کارهای خود را به جلو می‌برند و سوء استفاده می‌کنند.

انجمن وردپاتکان دیگر اعتبار ندارد

نوبخت اضافه کرد: متاسفانه انجمن وردپاتکان هر کاری که می‌خواست انجام دهد از میراث طلب پول می‌کرد و اکنون هم با شهرداری کار می‌کنند و اگر روزی شهرداری به آنها پول ندهد با آنها نیز کار نخواهد کرد و نقطه مقابلشان می‌ایستند. 

رییس اداره میراث فرهنگی گلپایگان اظهار کرد: این انجمن به دلیل اینکه تخصص نداشتند  به یکی از سنگ نگاره‌های غرقاب در هنگام قالب گیری و ساخت مولاژ  آسیب زدند. در واقع دوستدار میراث فرهنگی به اثر تاریخی آسیب زده است که مدارک آن نیز موجود است.

وی در خصوص ادامه فعالیت انجمن وردپاتکان گفت: این انجمن از دیدگاه میراث فرهنگی گلپایگان اعتباری ندارد چرا که دیگر کسی عضو آن نیست، همسو با اهداف میراث فرهنگی عمل نمی‌کنند  و  تنها انجمن‌هایی مورد تائید هستند که در سایت انجمن‌های مردم نهاد دولت تدبیر و امید ثبت نام کرده و کد گرفته باشند.

نوبخت در رابطه با انجمن جدید دوستداران میراث فرهنگی گلپایگان گفت: انجمن جدید از 12 بهمن ماه به صورت تخصصی کار خود را آغازکرده است و از هر اداره که با میراث در ارتباط کاری می‌باشد یک عضو در آن وجود دارد. همچنین  از شهرواندان نیز افرادی عضو انجمن هستند.

لینک خبردرایسنا


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس