اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

امام جمعه گلپایگان: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری عملیاتی شود

فاطمه عبدلی | چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۲۷ ب.ظ

امام جمعه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه بومی‌سازی کنیم، گفت: صرف تکرار بیانات مقام معظم رهبری دردی را دوا نمی‌کند و باید دیدگاه‌ها و بیانات ایشان را عملیاتی کنیم.

امام جمعه گلپایگان:
دیدگاه‌های مقام معظم رهبری عملیاتی شود

امام جمعه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه بومی‌سازی کنیم، گفت: صرف تکرار بیانات مقام معظم رهبری دردی را دوا نمی‌کند و باید دیدگاه‌ها و بیانات ایشان را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درگلپایگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی روز گذشته (سه شنبه) در بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اظهار کرد: تا جایی که ممکن است باید به گونه‌ای عمل کنیم که جلسات خروجی داشته باشد.

وی افزود: از اهمیت سخنان مقام معظم رهبری صحبت می‌کنیم و تمام رسانه‌ها نیز از سبک زندگی اسلامی می‌گویند این امر خوبی است، اما صرفاً تکرار بیانات مقام معظم رهبری دردی را دوا نمی‌کند و باید این دیدگاه‌ها را عملیاتی کنیم.

امام جمعه گلپایگان گفت: بیشتر باید به مسائل کاربردی بپردازیم و سبک زندگی اسلامی را در جامعه بومی سازی کنیم، هم‌چنین یکی از آسیب‌های جامعه که با آن درگیر هستیم بد قولی است و اگر ببینیم کسی خوش قول است وی را زیر سوال می‌بریم، باید امانت داران خوبی در جامعه باشیم.

فرماندار گلپایگان نیز گفت: مباحث مربوطه در جلسات را باید به صورت خاص مطرح و پیگیری نماییم. ازدواج آسان کلید واژه‌ای عام است و اینکه امروز بخواهیم در این رابطه صحبت کنیم شاید به نتیجه‌ای خیلی خوب نرسیم .

محسن حسین میرزایی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که در شهرستان انجام می‌شود باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شود و سپس مصوب شود چرا که این عمل جز قانون است.

وی اضافه کرد: تنها کشوری هستیم که به صورت عملی" دولت یعنی مردم و مردم یعنی دولت" در آن پیاده می‌شود و مردم سالاری دینی در ایران به معنی واقعی کلمه وجود دارد.

تاسیس کلینیک ناباروری در گلپایگان مقرون به صرفه نیست

هم‌چنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان نیز با اشاره حذف وازکتومی در گلپایگان خاطر نشان کرد: در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان مباحث آموزشی از جمله اینکه خانواده‌ها سریعتر بچه دار شوند تا فاصله سنی میان والدین و فرزندان کمتر باشد، رایگان کردن زایمان طبیعی، حذف وازکتومی و... را دنبال می‌کنیم.

ناصر رستمی ادامه داد: تاسیس کلینیک ناباروری در گلپایگان امکان‌پذیر و مقرون به صرفه نیست، زیرا بر اساس آمار کمتر از 100 زن در گلپایگان دارای مشکل ناباروری هستند.

حمیدرضا خدایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: 3 میلیون زوج نابارور در ایران وجود دارد که اگر درمان شوند، حداقل 3 میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود.

هم‌چنین حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فرخی در رابطه با زادآوری و افزایش نسل یادآور شد: اساسی‌ترین کاری که برای افزایش نسل می‌توانیم انجام دهیم ترویج ازدواج به موقع است، هم‌چنین باید به این موضوع نیز اهتمام داشته باشیم که در جامعه اهم و مهم تغیر جایگاه ندهند.

مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلپایگان گفت: تاکنون در شهرستان شاهد برگزاری همایشی برای ترویج ازدواج به موقع انجام نبوده‌ایم، چرا که هیچ کار فرهنگی مهم‌تر از ترویج ازدواج به موقع نیست و این جمله که بگوییم " تغییرات را باید از کلان کشور دنبال کرد" جمله اشتباهی است، چرا که انقلاب اسلامی از داخل جامعه آغاز شد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه شورای فرهنگ عمومی، پیشنهاد شهرداری گلپایگان برای نامگذاری آخرین جمعه سال به نام "شهر پاک " به تائید اعضای شورا رسید و سپس مصوب شد.

لینک خبر درایسنا




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس