اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: در منطقه طوفان زده خاورمیانه، ایران با وجود تمام تحریم های اقتصادی و... تنها کشور دارای ثبات است.

سفیر سابق ایران در لبنان:
ایران تنها کشور با ثبات منطقه طوفان زده خاورمیانه است

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: در منطقه طوفان زده خاورمیانه، ایران با وجود تمام تحریم های اقتصادی و... تنها کشور دارای ثبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، غضنفر رکن آبادی با حضور در مسجد جامع شهر گلشهر اظهار کرد: مسئله فلسطین همواره برای نظام جمهوری ایران مهم بوده است و این موضوعی نیست که صرفاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به آن توجه شده باشد بلکه سال ها قبل از پیروزی انقلاب، امام (ره) نیز توجه ویژه ای به فلسطین داشتند.

وی ادامه داد: برخی در دنیا تلاش می کنند که بگویند موضع ما در حمایت از فلسطین، موضعی کاملاً سیاسی و در جهت منافع جمهوری اسلامی ایران است، اما به این دسته از افراد که سعی دارند این موضع غلط را ترویج کنند تاکید می کنیم که بیش از 20 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) حکومت های اسلامی در جهان را به حمایت از فلسطین دعوت می کردند.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما به عنوان اولین کشور در جهان از مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی چه در لبنان و چه در فلسطین حمایت کردیم، همچنین ایران تنها کشوری بود که درب سفارت اسرائیل را در کشور  بست، این سفارت را تحویل نماینده سازمان آزادی بخش فلسطین داد و پرچم فلسطین را در بالای آن سفارتخانه در تهران به اهتزار درآورد.

رکن آبادی اضافه کرد: جرم ما این بوده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جرگه کشورهای سلطه گر و زورگو خارج شدیم و گفتیم که سیاست ما " نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی " است و به هیچ کس نیز باج نمی دهیم.

وی با بیان اینکه پنجه بر استکبار جهانی انداخته ایم، افزود: در منطقه طوفان زده خاورمیانه، ایران علی رغم تمام تحریم ها، محاصره اقتصادی و... تنها کشوری است که به لطف خداوند و رهبری امام خامنه ای دارای ثبات است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه بر خود می بالیم که یک ایرانی هستیم، خاطر نشان کرد: بیگانگان از عدالت صحبت می کنند، آنها شعار می دهند، اما ایران عمل می کند، براساس تمام قواعد شناخته شده حقوق بین الملل مقاومت در برابر اشغالگری قانونی است، هم چنین قطع نامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح می کند اسرائیل اشغالگر است، حال آیا نباید در برابر اشغالگران ایستاد؟ چرا می گویند اگر کسی سلاح در اختیار مبارزان علیه صهیونیست قرار دهند کار خلافی را انجام داده اند و آنها باید بدانند که این مقاومت است که به سلاح نیاز دارد.

غضنفر رکن آبادی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه سوخت در اختیار هواپیماهای اسرائیلی قرار می دهند تا مردم فلسطین و لبنان را به خاک و خون بکشند و دیدیم که چگونه نوزاد تازه متولد شده را در آغوش مادر می کشند، اینها حد و حدودی ندارند.

سفیر سابق ایران در لبنان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار حمایت خودش را در تمام ابعاد از همه کسانی که در مبارزه علیه اسرائیل حضور دارند اعلام کرده است. چرا اسم ایران در صحنه های بین الملل اینقدر
بر سر زبان ها است؟ چرا اینقدر در رسانه های جهان به ما حمله می کنند؟ اینها نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی تاثیرگذار است.

وی افزود: قدرت جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که در یک طرف ایران و در طرف دیگر 1+5 قرار دارد و به این نتیجه رسیده اند که امروز از نظر اقتدار هیچ راهی جز گفت و گو با ایران اسلامی وجود ندارد همچنین جبهه مقاومتی که در منطقه با رهنمودهای مقام معظم رهبری شکل گرفته است سبب وهم استکبار جهانی شده است.

وی گفت: شاید عده ای بگویند مسائل فلسطین و یا مقاومت در لبنان به ما چه ربطی دارد که البته پاسخ این سوال ساده است مگر ما می توانیم نماز بخوانیم، روزه بگیریم، عبادت بکنیم و... اما نسبت به مسجد الاقصی، قدس و مسلمانان بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: شاید تعداد کمی بگویند ما ایرانی هستیم و می خواهیم مشغول زندگی خودمان باشیم، اما به عنوان یک انسان نمی توانیم شاهد صحنه های دردآور به خاک و خون کشیدن انسان های بی گناه باشیم و با وجدانی که داریم نمی توانیم در برابر مشکلات مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین و لبنان بی تفاوت برخورد نماییم.

لینک خبردرایسنا


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس