اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

طرح سلامت غذایی در گلپایگان اجرایی می‌شود

فاطمه عبدلی | سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۴ ب.ظ

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان گفت: شش هزار و 120 نفر از جمعیت گلپایگان در قالب سه هزار و 445 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند.

طرح سلامت غذایی در گلپایگان اجرایی می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان گفت: شش هزار و 120 نفر از جمعیت گلپایگان در قالب سه هزار و 445 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، سید رسول محمدیان در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های کمیته امداد در سه ماهه پایان سال در بخش‌های حمایتی و مشارکت‌های مردمی بوده است، اما از ابتدای سال جاری تلاش کردیم که جذب کمک و ارائه حمایت‌های خدماتی را از اول سال انجام دهیم از این رو در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال 92 در تعدادی از بخش‌ها شاهد رشد چند درصدی بوده‌ایم و آمار و ارقام نوید یک سال خوبی را می‌دهد .

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان گفت: شش هزار و 120 نفر از جمعیت گلپایگان در قالب سه هزار و 445 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند که از این تعداد 221 نفر در قالب 92 خانوار، از خانواده‌های زندانیان می‌باشند.

محمدیان با بیان اینکه یک هزار و 303 نفر از مددجویان شهرستان دارای کارت بیمه و 495 خانوار از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند، اضافه کرد: مابقی مددجویان که کارت بیمه ندارند و از بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردار نیستند یا تحت پوشش بیمه فرزندان و یا از بیمه خدمات درمانی و روستایی هستند.

وی افزود: کمیته امداد ۲۰ مورد که شامل خرید، تعمیرات و انشعابات مسکن مددجویان است را با هزینه‌ای بالغ بر 11 میلیون تومان در برنامه کاری خود داشته است، همچنین در بخش فرهنگی نیز  249 دانش آموز و 140 دانشجو جهت تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان با اشاره به اینکه 22 مورد وام کارگشایی با مبلغی بیش از 44 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد گلپایگان 160 یتیم را تحت پوشش خود دارد و این ایتام نیز توسط 466 حامی مورد حمایت قرار گرفته‌اند و ماهانه مبلغ 80 هزار تومان دریافت می‌کنند.

محمدیان با بیان اینکه از صندوق‌های صدقات سطح شهرستان 126 میلیون تومان جمع آوری شده است، گفت: در سه ماه نخست امسال 108 میلیون وجوهات امانی دریافت و به جامعه هدف نیز تزریق شده است، همچنین مبلغ 46 میلیون تومان زکات در سه ماهه اول سال جاری توسط کمیته امداد گلپایگان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه شش وام خود اشتغالی به افراد واجد شرایط پرداخت شده است، ادامه داد: تمام مددجویان مستعد و دارای انگیزه را جهت آموزش در رشته‌های مختلف به مراکز آموزشی معرفی کرده‌ایم و علاوه بر همکاری که این‌گونه مراکز با کمیته امداد داشته‌اند، تمام هزینه آموزش به اضافه هزینه ایاب و ذهاب آنان را نیز متقبل شده‌ایم.

رییس کمیته امداد گلپایگان گفت: طرح سلامت غذایی توسط دولت در کشور اجرایی شد که در طی آن به ازای هر نفر مبلغ 120 هزار تومان به کارت یارانه سرپرست خانواده‌ها واریز می‌شود که تا چهار ماه فرصت دارند از آن استفاده نمایند.

محمدیان اضافه کرد: سبد غذایی توسط این اداره برای حمایت از مددجویان در نظر گرفته شده است که شامل اقلام غذایی برنج، سویا، روغن، خرما، پنیر، ماکارونی و رب گوجه فرنگی است که ارزش هر سبد به میزان 62هزار و 600 تومان است.

وی از سومین سبد حمایتی مددجویان این اداره خبرداد و اظهار کرد: این سبد برای 500 خانوار است که بودجه آن از طریق جذب اعتبارات و کمک‌های مردمی تامین شده، در این سبد غذایی فقط برنج قرار دارد که به هر خانواده 10 کیلو داده می‌شود.

لینک خبردرایسنا


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس