اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

گلپایگان، از گزینه‌های مطرح برای انتقال پایتخت

فاطمه عبدلی | سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ب.ظ

نماینده گلپایگان در مجلس گفت: یکی از گزینه‌های مطرح برای انتقال پایتخت گلپایگان است به همین دلیل تمام نخبگان این منطقه باید یک حرکت مردمی را دنبال کنند.

گلپایگان، از گزینه‌های مطرح برای انتقال پایتخت

نماینده گلپایگان در مجلس گفت: یکی از گزینه‌های مطرح برای انتقال پایتخت گلپایگان است به همین دلیل تمام نخبگان این منطقه باید یک حرکت مردمی را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، محمدحسین میرمحمدی شامگاه گذشته (شنبه) در همایش هم اندیشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گلپایگان و خوانسار که در فرهنگسرای گلستان شهر تهران با حضور معاون وزیر کشور، معاون طرح و برنامه شرکت آبفای کشور، سردار احمد صادقی مدیر عامل موسسه جواد الائمه، فرماندار گلپایگان و خوانسار و... برگزار شد، اظهار کرد: امروز در نظام اسلامی حرکت به سوی توسعه امری مهم تلقی می‌شود، لذا در دهه پیشرفت و توسعه ضروری است که توسعه کشور و شهرها را در بخش‌های مختلف خصوصاً بخش‌های اقتصادی بر پایه مقاوم‌سازی بنا کنیم.

وی ادامه داد: توسعه‌ها باید پایدار باشند تا در برخورد با هجمه‌های مختلف دچار تزلزل نشوند، هم‌چنین شاه بیت اداره جامعه و امور مردم هم‌زمان با فرهنگ، موضوع اقتصاد است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و اقتصاد باید با یکدیگر و کنار هم حرکت کند؛ یعنی اگر اقتصاد داشته باشیم، اما فرهنگ ضعیف باشد کار به جایی نمی‌رسد و یا اگر فرهنگ خوبی داشته باشیم، اما اقتصاد در حال تزلزل و رکود باشد باز هم موفق نخواهیم شد.

کار مردم به مردم سپرده شود

میرمحمدی در خصوص فعالیت‌های جهادی اضافه کرد: همت جهادی زمانی می‌تواند کارساز باشد که به دنبال آن حرکت مردمی هم ایجاد شود، یعنی عزم ملی وارد کارها شود، همان طور که در مراسم‌های دینی، مذهبی و مناسبت‌های شیعی عزم ملی داریم، باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز عزمی ملی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: کار مردم باید به مردم سپرده شود، زیرا هرجایی که مردم از کارها فاصله بگیرند، امور به سرانجام نمی‌رسد.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران گلپایگان و خوانسار گفت: شما قطره‌ای هستید از یک دریا، امروز باید به دنبال این باشید که ببینید چه کاری را می‌توانید برای این منطقه انجام دهید، هم‌چنین در این حوزه در بخش اقتصاد تعدادی از سرمایه‌گذاران ورود پیدا کرده‌اند، اما این تعداد کافی نیست.
نماینده گلپایگان و خوانسار، از این دو شهر به عنوان منطقه گلسار نام برد و اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، هفته نامه‌ها و خبرگزاری‌های خوبی در گلسار مشغول به کار هستند، هم‌چنین جوانان گلسار در رشته‌های مختلف ورزشی مقام‌های کشوری آورده‌اند، اما دریغ از اینکه بتوانیم با یک اعتبار کوچک آنها را حمایت کنیم.

میرمحمدی پیشگیری را مهم‌تر از درمان دانست و افزود: همانطور که به ساخت مساجد و حسینیه‌ها نیازمندیم، برای جلوگیری از اعتیاد و بیکاری به ساختن ورزشگاه نیز نیاز داریم. در حال حاضر در توانمان نیست که شرایط اشتغال را برای تمام افراد جویای کار این منطقه فراهم نماییم، اما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف پیشرو باشیم و جوانان گلسار را حمایت کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم این دو شهرستان از مقوله توزیع کالا گلایه دارند حال باید دید آیا می‌توان یک شرکت توزیع برای این دو شهرستان ایجاد کرد تا بتوانیم اجناس را ارزان‌تر به دست مردم برسانیم.

میرمحمدی با بیان اینکه اگر مردم وارد میدان شوند دستگاه‌های دولتی موظفند پیرو آنها حرکت کنند، گفت: حوزه گلپایگان و خوانسار از نظر جغرافیایی جز مناطق بسیار خوب است، گلسار افراد متمکن کم ندارد، اما فقط پنج درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته که این تعداد باید از دیگران نیز برای ورود به فعالیت‌ها دعوت نمایند، هم‌چنین در برخی موارد عملکردها هدفمند نیست و یا موازی کاری‌هایی صورت گرفته است که باید ساماندهی صورت گیرد.

نماینده گلپایگان و خوانسار با بیان اینکه دولت در تقسیمات کشوری و ایجاد استان‌ها در صدد این است که یک تغییراتی ایجاد نماید، گفت: منطقه گلپایگان، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، خمین، الیگودرز، محلات و دلیجان حوزه گسترده‌ای است. این منطقه در نزدیکی تهران و در مرکز کشور است و علاوه بر داشتن امنیت، شاخص‌های متنوع دیگری نیز دارد. در بحث انتقال پایتخت یکی از  گزینه‌هایی که مطرح بود و هنوز نیز مطرح است انتقال پایتخت به گلپایگان است.

وی یادآورشد: وارد کردن مردم برای اجرای امور شاید کار سختی باشد، اما وقتی چرخ این لوکومتیو بر روی ریل قرار گیرد فقط باید به آن سوخت‌رسانی کرد.

میرمحمدی ادامه داد: مسؤلان در پست‌هایشان ماندنی نیستند، اما مردم ماندگارند لذا اگر کارها توسط مردم صورت گیرد قطعا به سرانجام خواهد رسید.

لینک خبردرایسنا

کدخبرنگار:13083


  • فاطمه عبدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس