اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

نظر رییس اداره ارشاد گلپایگان درباره مجوز ماهنامه "گلشید"

فاطمه عبدلی | يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶ ق.ظ

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: شهرداری‌ها فضا و تریبون لازم را برای اطلاع رسانی دارند و بالطبع نباید از اعتبارات شهرداری و بیت المال برای چاپ یک نشریه استفاده شود.

نظر رییس اداره ارشاد گلپایگان درباره مجوز ماهنامه "گلشید"

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: شهرداری‌ها فضا و تریبون لازم را برای اطلاع رسانی دارند و بالطبع نباید از اعتبارات شهرداری و بیت المال برای چاپ یک نشریه استفاده شود.

محمد حسین محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان با اشاره به ماهنامه شهرداری به نام گلشید اظهار کرد: اداره ارشاد گلپایگان به صورت رسمی و کتبی هیچ گونه مکاتبه‌ای با شهرداری گلپایگان مبنی بر مجوز چاپ این ماهنامه نداشته و اگر ارگانی اعلام کند که از اداره ارشاد مجوز دارد باید آن را به صورت کتبی در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: بارها به شهرداری گلپایگان اعلام کردیم که این نشریه فاقد مجوز است و در یک دوره کوتاهی با شهرداری مدارا کردیم تا نظر وزارت ارشاد را صریحاً درباره نشریه گلشید بدانیم که هم‌زمان بود با انتشار نشریه علی ‌رغم نداشتن مجوز انتشار!

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: وزارت ارشاد به صورتی رسمی اعلام کرد که این نشریه فاقد مجوز است و نمی‌تواند مجوز بگیرد و این نظر به صورت کتبی به شهرداری اعلام شده است و اکنون انتظار داریم که شهرداری گلپایگان به دستورالعمل‌های وزارت ارشاد مقید باشد.

وی به مصاحبه اخیر محمود بخشی، شهردار گلپایگان در جمع خبرنگاران  اشاره کرد و افزود: انتظارمان این نبود که در فضای رسانه‌ای شهر و فضای عمومی موضوع ماهنامه گلشید توسط شهردار گلپایگان مطرح شود زیرا قاعدتاً در یک فضای اداری این موضوعات پیگیری می‌شود و زمانی که این موضوع به فضای عمومی وارد شود قطعاً اداره ارشاد هم باید موضع گیری خودش را به صورت صریح و شفاف اعلام کند.

محمدی فشارکی خاطر نشان کرد: پاسخ وزارت ارشاد را در خصوص انتشار نشریه گلشید قبلاً به صورت کتبی به شهرداری اعلام کردیم همچنین جهت تنویر افکار عمومی برخود واجب می‌دانیم نامه‌ای را که وزارت ارشاد در این خصوص برایمان ارسال کرده است به اطلاع عموم مردم شهرستان برسانیم لذا نامه وزارت ارشاد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را درخصوص انتشار نشریه گلشید جهت چاپ در اختیار نشریات و خبرنگاران شهرستان قرار داده‌ایم.

محمدی فشارکی بابیان اینکه نشریه شهرداری گلپایگان (گلشید) فاقد هرگونه مجوز قانونی است، تصریح کرد: نظر صریح وزارت ارشاد مبنی بر عدم چاپ نشریه گلشید مبنا قرار دارد و باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری  مُر قانون اجرا شود لذا بر خود واجب می‌دانیم از حیثیت این موضوع دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: نشریه گلشید مجوز ندارد و بالطبع نباید از اعتبارات شهرداری و بیت المال برای چاپ آن استفاده شود و به اعتقاد من شهرداری‌ها فضا و تریبون لازم را برای اطلاع رسانی دارند و می‌توانند از نشریات محلی، تریبون‌های عمومی، خبرگزاری‌ها و سایت اطلاع رسانی شهرداری  استفاده کنند همچنین بیلبوردهای تبلیغات شهری را هم در اختیار دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان با اشاره به نام بردن از برخی پایگاه‌های خبری در مصاحبه اخیر شهردار گلپایگان در خصوص حضور خبرنگار از خبرگزاری‌های گلپا پرس، خبرآنلاین، ایکنا و هنر نیوز در گلپایگان و دارا بودن مجوز این خبرگزاری‌ها یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان هیچ اطلاعی از حضور خبرنگاران این خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در شهرستان گلپایگان ندارم و در مورد مجوز خبرگزاری بودن برخی از آنها  هم باید تحقیق کرد.

محمدی فشارکی با اشاره به سخنان شهردار گلپایگان مبنی بر برگزاری جشنواره عکس ریحانه النبی و شعر انقلاب اسلامی توسط شهرداری گلپایگان خاطر نشان کرد: هر دو جشنواره  با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری گلپایگان برگزار شد که در رابطه با مشارکتی بودن این برنامه‌ها مستندات زیادی از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی وجود دارد و اینکه به گونه‌ای گفته شود که صرفاً یک اداره این دو جشنواره را برگزار کرده است دور از انصاف است

لینک خبردرایسنا



  • فاطمه عبدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس