اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

اخبارشهرستان گلپایگان در خبرگزاری ایسنا

اخبار درج شده از شهرستان گلپایگان درخبرگزاری ایسنارا همه روزه دراینجا دنبال کنید

فرهنگ متعلق به مردم است

فاطمه عبدلی | دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۲۳ ب.ظ

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان گفت: خدا نکند روزی بیاید که فرهنگ وابسته به وزارتخانه یا یک مجموعه باشد چرا که فرهنگ مال مردم است و از دل خود مردم بیرون می‌آید.

فرهنگ متعلق به مردم است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان گفت: خدا نکند روزی بیاید که فرهنگ وابسته به وزارتخانه یا یک مجموعه باشد چرا که فرهنگ مال مردم است و از دل خود مردم بیرون می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلپایگان، محمدحسین محمدی فشارکی شامگاه گذشته (یکشنبه) در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسجد میرزاحسن خان گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: بودجه فرهنگی سال جاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سه میلیون تومان بود اما تنها هشت میلیون تومان قبض‌های این اداره در سال جاری است، حال چگونه می‌توانیم در برابر طوفان سهمگین تهاجم فرهنگی مقابله کنیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات شهرستان و برگزاری مجمع عمومی از فعالیت‌های این اداره در سال جاری است، گفت: استان یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که از این تعداد سهم شهرستان گلپایگان فقط 25 کانون است که نسبت به پتانسیل شهرستان این رقم بسیار کم است.

وی ماهواره و اعتیاد را گوساله سامری دانست و گفت: باید مراقب جوانان باشیم به جوانی که موهای آن چنانی و شلوار چسبان دارد نباید نگاه تحقیر آمیز کرد بلکه باید هنرمان این باشد که آنها را به سمت خدا جذب کنیم و با محبت نسبت به جوانان آنها را نسبت به مساجد ترغیب نماییم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم، ادامه داد: اگر مسؤلان فرهنگی کشور از جاده شهدا و ولایت انحراف یابند و یا خارج شوند نه تنها سکوت نمی‌کنیم بلکه با قلم و قدم جلوی آنها خواهیم ایستاد زیرا راه ما راه ولایت فقیه است و متعلق به هیچ گروهی نیستیم.

در ادامه مدیر مسؤل کانون فرهنگی هنری معین شهرستان گلپایگان گفت: حدود 30 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری معین مسجد میرزاحسن خان در مسابقه مجازی خطبه فدکیه شرکت کردند.

علی محمد اسدی اظهار کرد: سال 92 از نظر انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری سال پرباری بود و توانستیم با توجه به توانمان فعالیت‌های مختصری را مانند اجرای مستمر تلاوت نور در مسجد میرزاحسن خان، راه اندازی سامانه پیامک کوتاه، توزیع اقلام فرهنگی در طول سال خصوصاً ایام محرم و صفر، دیدار با پیشکسوتان مسجد و ... انجام دهیم.

وی ادامه داد: مسابقه خطبه فدکیه را در فضای مجازی برگزار کردیم که حدود 30 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری معین مسجد میرزاحسن خان در آن شرکت کردند. هم‌چنین در دوره سواد رسانه‌ای که برگزار شد سه نفر اعضای کانون توانستند به عنوان نفرات برتر گواهینامه این دوره را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی یکی از عوامل تاثیرگذار در جذب مخاطب خصوصاً جوانان هستند، گفت: شرکت در مسابقه وبلاگ نویسی کشوری که در استان آذربایجان برگزار شد و کسب رتبه اول کشوری  توسط یکی از اعضای این کانون فرهنگی هنری یکی دیگر از دستاوردهای کانون است.

لینک خبردرایسنا



  • فاطمه عبدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mouse code

كد ماوس